Albany - Ithaca - Reisverslag uit Ithaca, Verenigde Staten van Bart Jame - WaarBenJij.nu Albany - Ithaca - Reisverslag uit Ithaca, Verenigde Staten van Bart Jame - WaarBenJij.nu

Albany - Ithaca

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

21 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Ithaca

Hopla, vanmorgen vertrokken voor een tocht richting Ithaca, een plaatsje aan 1 van de zogenaamde Finger Lakes. We besloten om Albany niet te bezoeken maar om onmiddellijk door te rijden naar ons hotel waar we in de vroege namiddag arriveerden. Mette wilde wat `me- time` op de kamer en dus luisterden we maar naar dat verzoek. Aangezien we nog wat vroeg waren om in te checken reden we eerst nog naar Ithaca falls een mooie waterval die je even buiten het centrum kan bewonderen. Daarna reden we naar Thaughannock falls waar we een trail deden van een uurtje en waar je op het gemak richting een mooie waterval loopt. Dit is een streek waarin er overal mooie wandelingen naar watervallen gedaan kunnen worden en ze liggen verdeeld over een aantal State Parks op een paar kilometer van elkaar.

Vermits het incheckmoment nu al voorbij was brachten we Mette eerst naar het hotel zodat ze kon gaan chillen. Badje pakken, haartjes doen, de sociale media bijwerken, WWE kijken en muziek luisteren stonden op het programma. Liefst zonder ouders dus besloten wij om nog twee parken te gaan bezoeken. In het Buttermilk Falls State Park vertrokken we onderaan de waterval voor een tocht via wel 1000 trappen naar boven. Dan hadden we weliswaar nog maar de helft van de trail gedaan. We keerden via een andere trail terug naar beneden en konden wat mooie foto`s van eekhoorns en grondeekhoorns maken. Die lopen hier rond met de massa. Na het maken van de nodige foto`s en selfies kwamen we goed bezweet terug beneden en vermits onze dochter toch veilig en wel in haar hotelparadijs zat reden we nog naar het Robert Treman State Park waar we konden zien dat men onderaan de waterval gewoon een zwembad had gemaakt.

De zon ging al langzaam onder en dan sluiten de parken. Vanavond was het pizza night en dus haalden we enkele overheerlijke pizza`s uit bij Domino`s pizza. Nu nog 1 nachtje slapen in dit heerlijke hotel voor we weerom de drukte induiken. Morgen rijden we namelijk naar de Niagara Watervallen, een universele toeristische trekpleister. Massatoerisme, here we come !!!