NY - New Haven - Hyannis - Reisverslag uit Hyannis Port, Verenigde Staten van Bart Jame - WaarBenJij.nu NY - New Haven - Hyannis - Reisverslag uit Hyannis Port, Verenigde Staten van Bart Jame - WaarBenJij.nu

NY - New Haven - Hyannis

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

13 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Hyannis Port

Deze morgen hebben we het drukke NY achter ons gelaten op zoek naar rustigere oorden. Na drie vermoeiende dagen is het nu tijd voor een dagtripje naar onze volgende bestemming, Hyannis. Dit stadje is bekend geworden omdat JFK hier zijn vakanties doorbracht. Er is hier zelfs een JFK- museum voor hem opgericht.

We hadden al vroeg met onze taxichauffeur afgesproken zodat we tijdig konden verstrekken want er stonden toch wel een dikke 450 km op het programma met enkele tussenstops. Nadat we onze Avis- huurwagen hadden afgehaald kon de tocht beginnen. We reden naar New Haven, de thuishaven van de wereldberoemde Yale University. Ze werd in 1716 opgericht en momenteel staan er 260 gebouwen die deel uitmaken van deze universitaire campus. Met 11000 studenten uit 50 staten en andere landen is dit de place to be voor elitestudenten die later willen pronken met hun in Yale behaalde diploma. In New Haven werd ook de hamburger uitgevonden en werd er ook voor het eerst pizza verkocht in de US.

Na de middag reden we verder naar Newport. Allez dat dachten we toch want na een uur rijden kwamen we aan in Newport maar niet in het Newport dat we wilden bezoeken. Vermits je met 50 staten zit is de kans heel groot dat een plaatsnaam meerdere keren voorkomt. We hadden dus de verkeerde staat ingegeven in onze gps, vandaar de verwarring.

We besloten dan maar naar het hotel te rijden omdat Mette ook wel wat rust nodig had alleen op de kamer want 19 dagen met elkaar zijn levert af en toe toch wel wat akkefietjes op. Onderweg stopten we nog in Mattapoisett omdat de dames naar toilet moesten. Het was echter een geslaagde tussenstop want het bleek een heel knus plaatsje te zijn aan zee met allemaal authentieke oude houten huizen. We hebben snel wat foto's gemaakt voor we verder reden naar Hyannis. Hyannis ligt op Cape Cod, een populaire badplaats voor Amerikanen aan de Oostkust. Daar aangekomen zijn Anne en ik nog een uurtje gaan wandelen. Het was inmiddels al donker en in de Main Street heerste er een gezellige drukte met hier en daar zelf live optredens van onder meer een hier bekende countyzanger. Morgen zijn we van plan om naar de walvissen te gaan kijken maar dat hangt af van het weer. Vervolgens vertrekken we naar Boston.